top of page

Hoofddorper wordt zevende op WK FootGolf


HOOFDDORP - Jim Kuipers is zevende geworden tijdens het WK FootGolf dat afgelopen week plaatsvond in Argentinië. Met het Nederlands team pakte de Hoofddorper brons.

Kuipers had een belangrijke inbreng tijdens het landentoernooi. De Hoofddorper kwam in actie tijdens de kwartfinale tegen Slowakije, en besliste de wedstrijd door op hole 17 een 'eagle' te scoren. Voor de niet-golfkenner: dat betekent twee schoten beter dan gemiddeld op deze hole. Slowakije kon de opgelopen achterstand vervolgens niet meer inlopen. Doorslaggevend Nadat de halve finale zonder Kuipers werd verloren van de latere wereldkampioen de Verenigde Staten, stond hij in de strijd om het brons opnieuw op het veld. En wederom was hij met het winnende punt in de verlening doorslaggevend. Ook individueel heeft Kuipers goed gepresteerd. De Hoofddorper eindigde als beste Nederlander op de zevende plaats. De wereldtitel ging naar de Argentijn Christian Otero. 'Op dit moment heerst de teleurstelling, omdat ik zo dichtbij was en er echt een podiumplaats in had gezeten. Ik heb met risico gespeeld en heb gegokt en zondag verloren. Maar dat neemt niet weg dat ik onwijs blij en trots ben op mijn prestatie. En ook met het team natuurlijk. Ik was de man in vorm en had graag alle rondes gespeeld. Helaas hebben we, achteraf gezien, een verkeerde beslissing genomen door mij niet op te stellen in de halve finale, al had het met mij ook geen garantie geweest dat we door gingen. Gelukkig kon ik in de strijd om het brons de wedstrijd uiteindelijk weer beslissen,' reageert Kuipers. Uit eigen zak De Hoofddorper richt zich voorlopig op het internationaal toernooi in Nederland. 'Ik organiseer het toernooi dat zo langzamerhand uit z'n voegen groeit. Verder moeten de toernooien, net als afgelopen WK, voorlopig nog uit eigen zak worden betaald. Op het moment dat er een sponsor komt die geïnteresseerd is om mij de Europese Tour te laten spelen, dan kan ik vol voor het FootGolf gaan. Dan wordt het ook interessant met betrekking tot prijzengeld. Voorlopig betaal ik alleen maar.' Collin Green, tevens Hoofddorper, kon het toernooi niet uitspelen. Kuipers: 'Hij stond na de tweede dag nog 5de, met twee schoten voor op mij, maar raakte geblesseerd op hole 13. Heel jammer, al zat hij er mentaal ook wel doorheen, omdat hij zeker niet goed liep.'


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page