top of page

Eerste FootGolf Classic Juli 2013

Op 13 juli 2013 vond de eerste FootGolf Classic plaats. Het initiatief is ontstaan omdat de drempel tussen nog nooit gefootgolfd hebben en ineens mee doen aan een Voorronde Nederlands Kampioenschap te groot was en er op deze manier prima kennis kon worden gemaakt met de nog jonge sport. Vooral vrienden en kennisen van mij deden deze editie mee, maar ook de ervaren FootGolfers konden het niet laten een toernooi over te slaan.

Het was een schitterende dag en de organisatie stond redelijk dacht ik. Het stomme is dat ik langzaam en heel bewust de verschuiving van speler naar organisator mee maak. Eng, maar ook heel leuk, vooral omdat het zo enthousiast door iedereen wordt ontvangen.

Uiteindelijk moest ik natuurlijk zelf ook mee doen, iedereen wilde immers van me winnen. Maar dat liet ik niet gebeuren. Juist op dit toernooi viel op de eerste 2 holes na alles, waardoor ik tot op de dag van vandaag het baanrecord op Spaarnwoude op mijn naam heb staan. Met 2 hole-in-ones, 1 eagle, 3 birdies, 2 par en 1 bogey mocht ik een score van 25 (-8) noteren. Er is nog ruimte voor verbetering, maar dat laat ik aan iemand anders over.

De winnaar van de eerste editie werd de onervaren Robin Vermeulen. Zijn eerste ronde speelde hij 28 (-5), maar bleek tijdens de tweede ronde net zo constant te zijn, waardoor hij Simon Wetzel en Maurits van Tubergen Lotgering ruim voor wist te blijven.

Later dit jaar volgde er nog één FootGolf Classic, het Duo toernooi. Vanaf 2014 zullen deze toernooien op meerdere banen én in meerdere vormen worden georganiseerd. Hou mijn website dan ook in de gaten!

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page